Svårt fall av tristess

H'r kommer ett inlägg tillägnat Zazza. Jag sa att jag skulle ha en tråkig ensam hemma kväll och frågade om tips på saker jag kunde göra. Då säger hon att ag kunde blogga om min tristess. Så här kommer inlägget. Mina tips på vad du kan göra om du har tråkigt:

1. Gör något matematiskt. Mäta gardinerna. Kolla om dom verkligen är lika långa eller om rusta bluffar.
2. Möblera om. Flytta godispåsen från bordet till soffkanten.
3. Gå en promenad. Runt rummet räcker.
4. Läs något. Innehållsförteckningen till en förpackning earl gray till exempel. Visste ni att Te innehåller 98% te! :o
5. Se på något. Utsikten till exempel. Räkna hur många löv trädet utanför fönstret har. Om du inte har något träd utanför fönstret kan du föreställa dig ett.
6. Städa. Öva prickskytte genom att försöka träffa papperskorgen med godispapper.
7. Hitta någon att prata med. Dig själv till exempel.
8. Gå utoch ta lite luft. Så du orkar blåsa upp en balong som du kan leka luftbalongsförare med sen när du hittat lämplig korg.
9. Gör något kreativt. Skriv en uppsats om skillnaden mellan kex och kaka.
10. Ät något. Vid en tillräckligt stor sockerkick är allting roligt.
11. Skriv något. Ett sånt här blogginlägg tillexepel. Inte för att någon kommer att läsa det. Men då har du ju åtminstone upphävt din tristess för ett par minuter. Vem vet. Du kanske till och med kommer på något yberfilosofiskt som du bara inte kan sluta tänka på.

Nej nu ska jag gå och hälla i mig sockerpåsen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha:-P Du är för rolig du gumman:-P Mäta gardinerna xD :-P haha

Postat av: Victoria

Snacka om att ha lite att göra. xD

2009-06-06 @ 22:10:46
URL: http://victorianilsson.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback