Från en solig morgon i Gerdal till ett ösregn i Leksand

Ja då har man varit på semester då. Allt började i lördags morse med en förhoppning om solsken då vi klockan tio (det var tänkt nio) rullade iväg söderut. E4an bredde ut sig som ett rött streck på kartan och ACn fungerade perfekt.
Första stopp blev Harmånger vägkrog för lunch. Sedan åkte vi vidare söderöver mot vårt mål Dalarna och Rättvik.
Vi kommer till Rättvik och checkar in på Vidablick. Ett gamalt trähus typ utan brandvarnare och varmvatten, men det dög. Sängen var mjuk iallafall.
Vi åker in till Rättvik centrum (som kramfors centrum ungefär) och äter på en BBQ resaturang. Sedan åker vi ut till Dalhalla för att titta på Malena Erman. Bra konsert, synd på platserna bara (vi satt längst bak).
Dagen efter låg en aning om regn i luften men vi trotsade molnen och åkte till leksand för att Petters mamma ville se på något gamalt hus med någon exeptionell exklusiv trädgård. Men visst. Det var väl fint....
Iallafall. Helt oplanerat hamnar vi sedan på Leksand Ifs 90års jubileum och får titta på lagkaptenen och några spelare, leksands spelmanna lag och Björn Skifs. Helt klart värt pengarna. Gubben är jävla bra alltså...
jag har dock syndat gentimot min modoheder eftersom konfrensieren fick publiken att skrika heja leksand och i en folkhop med säkert hundra pers i leksandtröjor (inklusive björn skifs) så kändes det lite futtigt att skrika Heja modo....
Iallafall. Dagen avslutades med ösregn (under hela konserten btw) och ösregnet höll i sig till måndagen då det var dags att åka hem. Petter ville titta på Helvetesfallet och Storstupet utanför Orsa (bara för namnet i suppose) så vi åkte dit.
Tips: Klättra inte på en bköt och stenig sluttande stig i ösregn om du bär KLACKSKOR! Men vad skulle jag göra då? Mina joggingskor var blöta sen björn skifs.
Vilket som så efter en stor ansträngning tittade jag på fallet. Sedan åkte vi vidare hemåt. Stannade på en svenskfinsk by för lunch där jag också köpte mig nya sockar (hade inte packat med några XD). Så jag är klädd i dom enda kläder som fortfarande var torra dvs en kjol, rosa älgsockar med swedenlogga, en tjocktröja och sandaler med klack. Tror ni folk tittade??? Ja men vad skulle ja göra då? Jeansen jag haft på mig vid helvetesfallet had eju klibbat fast i trosorna.
Nåväl. Vi kom hem efter en god middag i härnösand och vi tänkte se på criminal minds men digitalboxen fungerade inte så vi fick se det på dvd (jag har köpt säsong 2 inför min gotlandresa imorgon). Sedan kröp vi i säng. Vår egen sköna varma mjuka BREDA säng.
Så det är sant som det är sagt. Borta bra men hemma är ändå bäst (även om tvn inte funkar)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha men du verkar ju ha haft en jävligt rolig semester iallafall;) Vattenfall är ju en av de roligaste sakerna att titta på med;) Just ja, det är idag du drar till Gotland. Se till att blogga mycket nu då;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback