Jag är en enkel människa.

jag har kommit underfund med att jag är en rätt enkel människa.
Jag kommer till ett nytt ställe och letar genast upp några "hemmaställen"

1. Jag går runt centrum och byggden för att kolla in alla caféer och bestämmer mig för ett eller två som jag kommer att använda som stamcafé. Oftast blir detta ett billigt café som inte är waynes eller liknande eller så blir det ett café dit folk så som invandrare, handikappade och andra som inte anses normala går. Dit går jag med, tydligen. Är jag då onormal? Kanske. Men det bryr inte mig.

2. Jag letar upp biblioteket. Det är ett lugnt och skönt ställe där man bara kan sätta sig om man har lite tid. Sen finns här böcker och det är också najs.

3. Jag letar upp kyrkan (inte så svår att hitta). Kollar upp deras verksamhet och börjar i alla grupper, körer och liknande som jag tycker låter kul och intressant och som passar mitt övriga schema.

Så om du ser någon som ofta hänger på ett visst café, sitter vid samma bord oftast, kommer till biblan och har med sig en mapp med egenritade serier. Då kan det vara jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback