Fan!

Fan! satan! djävulen! lucifer! etc etc. kärt barn har många namn. men okej. det står i bibeln att man inte ska missbruka guds namn. människan kanske fattade på fel sätt för vi missbrukar ju djävulens olika namn i allt fler sammanhang. jag menar, man kan säga att hon var snygg som fan. är fan snygg? hur vet man att fan är snygg? jag menar det finns ju folk som säger att man är ful som fan! okej.... det där får jag inte ihop. hur kan fan både vara ful och snygg i samma betraktares ögon.
fan verkar vara en rätt komplicerad person. man kan vara full som fan eller ha satans ont i foten. har satan ont i foten?
svenska språket vart är ni på väg? vi kanske borde börja tänka på vad det är som vi egentligen säger till varann. vad orden betyder. jag menar är ett bokhelvete en brinnande bokhylla för att det är det värsta en bok kna tänka sig? kan man vara kristen och ändå säga fan, vad snygg jag är? jag menar då tillber man ju fan!

andra exempel inom kategorin svordomar. finns oräkneliga exempel men här kommer ett urval:
* kukarsel! har snoppen en egen stjärt?
* satans jävlars idioter! har satan egna jävlar som i sin tur har anställda idioter??
* järnspik! stackars spik. varför klandra den. vad har spiken gjort?
* Fy fan vad dåligt! är det fans fel att det gick åt helvete? det borde ju iochförsig vara så. :P
* jävla fan! borde inte vara nån svordom. du trackar ju ner på satan himself ju :S

Kommentarer
Postat av: aarvid

Du får verkligen inte glömma 17. Det är svordomsnummer nummer ett.. eller nummer sjutton.. jag har glömt. Det är viktigt iaf.. varför vet jag inte.

2006-05-07 @ 18:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback